Startside
Vælg
Bestil & køb


8.12.2018
©Truls Wiberg

Handelsbetingelser og garanti skydestok.dk

For at du skal føle dig velkommen og tryg i at handle med os gælder følgende:

Bestilling    Ordrebekræftelse    Leveringstid    Standardvare     Fortrydelse   Garanti    Reparationer    Afhentning og levering    Betaling    Fragt    Modtagelse    Ansvar     Statistik    Persondata

Bestilling
Du bedes venligst oplyse navn, adresse, postnummer og By. Samt telefonnummer i dagtimerne og eventuel E-mail adresse. Oplys også om du ønsker at få varen tilsendt eller om du selv vil afhente den.

Din bestilling af skydestokken skal indeholde oplysninger om ønsket længde på skydestokken i centimeter. Længden svarer normalt bedst til afstanden fra jorden til din næse. Du skal også vælge farve. Endelig kan du bestille gravering m.m. der skal med på stokken samt tilbehør

Ordrebekræftelse
Når vi har modtaget din bestilling sender vi dig en ordrebekræftelse. Du bedes venligst kontrollere at alle oplysninger er korrekte. Hører vi ikke fra dig går ordren videre til produktion.

Leveringstiden er normalt: ca. 3 - 4 uger. Leveringstiden forlænges ved lasergravering.
Her findes dog ofte nogle få skydestokke på lager i forskellige længder. 

Standardvare
Vores standardvare er en skydestok i asktræ i længdeintervallet fra og med 155 cm. til og med 175 cm. og med en diameter på ca. 28 mm. Endvidere er den enten i farven Mahogni eller mørkt grøn.

Der er flere muligheder for dig at få gjort skydestokken mere personlig - se under Vælg og  Bestil og køb.

Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb i 14 dage efter modtagelse af standardvaren. Har du derimod bestilt en skydestok med personlige tilpasninger kan købet kun hæves hvis der foreligger en mangel ved varen. Varen skal returneres i original emballage der er forsvarligt lukket. Køber betaler alle fragtomkostninger forbundet med returnering af varen. Varebeløbet returneres når varen er modtaget retur. Udsalgsvare tages ikke retur.

Garanti
Varen er omfattet af den svenske konsumenkøbelovs bestemmelser. Der ydes 2 års garanti for materiale- og fremstillingsfejl. 
Konstaterer du en mangel ved den leverede vare skal dette meddeles snarest hertil. Udsalgsvare er ikke omfattet af garanti.
Der ydes ikke garanti for slitage eller skader der skyldes overbelastning og/eller fejlbetjening.

Reparationer
På værkstedet kan du få udført reparationer og overfladebehandling m.m. mod betaling også efter garantiperioden.

Afhentning og levering
Køber er altid velkommen til at selv afhente varen efter det er truffet en aftale om tidspunktet. Nogle gange kan det lade sig gøre at få varen leveret ved udkørsel herfra. Har du vejene forbi er afhentning den billigste løsning. Pr. den 1.8.2011 er vi flyttet til Sverige!

Betaling
Skydestokke betales altid forud til vores bankkonto. Kunden betaler eventuelle egne omkostninger forbundet med indbetaling og overførsel. Ved afhentning modtages kontanter. 

Betalingssted og måde
Betaling sker til vores konto i Handelsbanken. Kontonummer fremgår af faktura.

Fragt

Forsendelse
Ved forsendelse er skydestokken vel indpakket i et beskyttende rør af tyk skumplast. Behold røret til beskyttelse i bilen eller anden transport. Fragten sker normalt med Schenker og / GLS. 

GLS Danmark 
Vi benytter GLS Danmark til levering af skydestokkene. Du kan læse mere om GLS på deres hjemmeside. Du skal være opmærksom på, at levering sker hverdage og i dagtimerne. Der skal være en voksen modtager tilstede på adressen. Skydestokke kan sendes fra Sverige med Schenker transportfirma der samarbejder med GLS.

Post 
Til små forsendelser benytter vi fortsat Post Danmark. 

Fragtomkostninger
Køber betaler alle fragtomkostninger med undtagelse af varer der sendes retur til køber efter en garantireparation.

Modtagelse
Ved modtagelse af varen bedes du venligst sikre dig at varen er i orden. Skulle emballagen / skydestokken mod forventning være beskadiget, er det vigtigt at du umiddelbart henvender dig til fragtmanden eller Post Danmark. For at kunne reklamere pakken skal du skrive en bemærkning om at pakken er beskadiget på kvitteringen! Du bedes også snarest meddele en eventuel skade til undertegnede. Risikoen overgår til modtager når varen ud- eller afleveres.

Begrænset ansvar
Det er brugerens ansvar at skydestokken altid behandles og bruges med fornøden forsigtighed. Skydestokken er lavet i træ der er et naturmateriale. Træ kan i værste fald flække eller knække ved belastning. På hårde og / eller glatte underlag kan benene skride ud. Udvis altid forsigtighed ved skydning, færdsel og andet brug.

Statistik
Da det heldigtvis er sjældent som noget går galt, tør jeg her fortælle om de uønskede hændelser som kunderne helst skulle være foruden!

Der har ikke været anmeldt skader på de forsendte varer i 2006. Vi har modtaget én klage over at vi havde glemt at foretage indgravering af initialer. En kunde har fået to skydestokke slebet og oliebehandlet igen da overfladen var en anelse ru.

2007: En skydestok har fået erstattet en tabt magnet. En kunde har fået en kompas i sin skydestok, da kompasset desværre manglede. Posten har erstattet en skydestok som postbudet uheldigvis afleverede indenfor rækkevidde af en hund der åbnede pakken... Kunden har fået en ny skydestok.  En pakke til Sverige blev beskadiget under transporten. Kunden har fået en ny skydestok.

2008: En skarp genstand trængte igennem emballagen og beskadigede en skydestok på vej til kunden. Kunden har fået en ny skydestok. Yderligere en skydestok er beskadiget på vej til kunden, som har fået en ny.

2009: Ingen reklamationer i det første halvår! En skydestok på vej til Östrig blev flere dage forsinket på grund af en forglemmelse hos transportfirmaet GLS. En kunde fik lavet en manglende gravering og tilsendt en glemt rem.

2010: En faktura blev fremsendt med forkert valutabetegnelse. Misforståelsen er blevet løst. På en skydestok blev graveringen fejl, hvilket bidrog til kraftig forsening af leverancen. En kund har fået byttet sin skydestok da den var blevet skæv.

2011: Jeg skal beklage at der har været ualmindeligt lange leveringstider hele året. I 2012 forventes leveringstiden igen være nede på 3-4 uger når det nye værksted i Sverige er oppe på fuld kapacitet.
En af mine første kunder, der købte sin skydestok i 2006, har efter flittig brug af skydestokken oplevet at miste magneterne. Kunden har rekvireret et reparationssæt. I dag bruges en anden lim og en anden teknik vilket gør tab af magneter til en meget sjælden foreteelse.

2012: En skydestok blev ødelagt på vej til Tyskland. Kunden har fået en ny skydestok. Glemte at håndgravere et navn - kunden har fået erstatning. En skydestok blev lavet til forkert hånd - kunden er blevet kompenceret.

2013-2015: To kunder med  skydestokke fra den første produktion 2006 har bestilt nye magneter.

2015: Lang ventetid under foråret på grund af meget andet arbejde. En skydestok fik forkert farve. En kunde med en skydestok fra 2006 har fået to nye magneter.
Det kostede en kunde en ekstra uges leveringstid, at jeg skrev et forkert husnummer.

2016-2017: Tre forskellige kunder har fået lavet en bolt, sat i en ny magnet og lavet nye gummibeklædninger. Året 2017 har været  præget af lange ventetider for kunderne på grund af andet arbejde.  

Persondata
GDPR I vores regnskabssystem opbevarer virksomheden ikke andre digitale oplysninger om vores kunder end navn sammen med fakturanummer. E-mail adresser spares i vores e-mejlprogram. Vi opbevarer i henhold til lovgivningen regnskaber (fakturaer på papir) i mindst 7 år hvor oplysning om købers navn og  adresse fremgår. Oplysningerne bliver ikke givet eller solgt videre til andre.
Kunderne kan en gang pr. år få oplyst hvad vi har registreret og begære at få oplysninger rettet eller slettet.
Registeransvarlig er Truls Wiberg som kan kontaktes på info(at)skydestok.dk

Op    Startside    Vælg    Bestil og køb